Lastikli Çarşaf Yapımı ..

Dikiş konusunda çok becerkli olduğum söylenemez ama son bir kaç yıldır çaba içerisindeyim .. Önce kendime küçük dikiş makinalarından aldım en azından evde kendi kendime bir şeyler yaparım diye :) Bir kaç denemeden sonra baktımki iyi kötü bir şeyler yapabiliyorum..Ama tabiki küçük şeyler .. Gönül isterdiki şöyle kendime etekler elbiseler falan dikeyim ama malesef gözümle görmeden tarifle bu işleri pek yapamıyorum .. Mantığını kuramıyorum ama sanırım yakında bir çalışma yapacağım bunlarla ilgili ..



İstanbul'dan gelen ananesinin Alen Tuna için getirdiği kumaşlarla yatağı için lastikli çarşaf takımları yapmak istedim bu haftasonu :)
Önce internetden bi baktım nasıl oluyor bu işler diye .. Ama hep ölçülü cm li tarifler verilmiş olduğu için kafam karıştı yine biraz baktım böyle olmayacak dedim bu işin mantığı tek göz kararıda pek ala olabilir..

Önce çarşafı yere serdim ve üzerine yatağı koydum ..


 Sonra köşelerinden yatağa uygun kestim ... kare parçalar çıktı..


Önce tüm kenarlarını içine kıvırıp diktim .. Ama burda dikkat edilecek yer lastik geçeceği için lastik kadar boşluk bırakıp dikmek lazım ..
Köşeleri de birleştirdim .. Köşelerin biraz gerisinden boşluklar bıraktım ki lastikleri geçireyeyim.. Ben sadece köşeleri lastiklerdim diğer 2 kenara lastik koymadım ama koyulabilir tabi . Lastikleri geçirdim ve diktim ..
 



Hem Alen ile uğraşıp hem birşeyler yapmak malesef çok kolay olmuyor her zaman bu yüzden foto çekimleri hem uzak hemde çok ayrıntılı olmadı :(
Kalan kumaş ilede küçük bir yastık kılıfı yaptım ..

Çok cici çarşaf ve yastık kılıfı olmuş oldu .. Malum yazın çok sıcak oluyor ve sürekli değişim yapıyoruz Hem kullanışlı oldu hemde deseninden dolayı sevdiği gibi oldu :)


Daha elimizde çesitli kumaşlarımız var onlarıda en kısa sürede yapıp bitircez hatta bir tanesinden nevresimde yapıcam bakalım nasıl olacaklar





Yorumlar

  1. Merhaba, İstanbul'dayım ben de. Anneanneniz kumaşları nereden temin etmiş acaba ? Özellikle uçaklı olana bayıldım. Tşk..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba , Ümraniye civarında ikamet ettiğinden ordaki dükkanlar dan birinden almış

    YanıtlaSil
  3. Lastigi nasil yaptiginiz n kullandiniz? Resim yokmu

    YanıtlaSil
  4. Lastigi nasil yaptiginiz n kullandiniz? Resim yokmu

    YanıtlaSil
  5. Merhaba 2-2.5 cm enli lastik kullandim .. kenarlari dikerken koselerin donus yerinden aciklik birakip en son lastigi gecirip kapatiyorum .. bazi carsaflara komple lastik geciriyorum ayni sey yani malesef lastik gecirme fotosu cekmek aklima gelmemis .. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba 2-2.5 cm enli lastik kullandim .. kenarlari dikerken koselerin donus yerinden aciklik birakip en son lastigi gecirip kapatiyorum .. bazi carsaflara komple lastik geciriyorum ayni sey yani malesef lastik gecirme fotosu cekmek aklima gelmemis .. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. coook guzel olmus, kutlarim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızımın hazırlıkları devam - Kumaş ile sepet kaplama

Tetik Parmak Ameliyatımız ve sonrası