2017-2018 Eğitim Yılı ve biz :)

2017-2018 Eğitim ve Öğretim yılı Alen Tuna için ayrı bizim için apayrı önemli.
Oğlum okul adabı , okuma yazma öğrenecek biz de onunla birlikte en baştan öğreneceğiz herşeyi :) 

Okulun ilk günü yeni evimize taşınacağımız haftaya denk geldiği için ikimiz de izindeydik ve Alen in yanındaydık . Ama oğlum sanki yıllardır ilkokula gidiyormuş gibi hiç zorluk çekmedi hemen ayak uydurdu  çünkü  22 aylık tan itibaren bir fiil kreş e gitti arada gitmediği zamanlar benim doğum izinim vs çok azdır . o yüzden hiç okula gitmeyen çocuklar gibi yadırgamadı . Tabi bide yapısından kaynaklıdır, Meraklı ve istekli olması şükür sebebimiz gerçekten :) 



1- B sınıfındaki ilk günleri öğrenmeyle geçti taaaa ki dersler başlayana kadar pek eğlenceliydi :) Derslerle birlikte okulun asıl amacını öğrenmenin kurallara uymayı daha bir çok şeyin farkına vardı . 


Okulun ilk günü istiklal marşı öncesi öğretmeni ile zorla bir kare yakaladım tarihe geçsin Alen güneş yüzünden bakamıyor ama olsun :) Daha güzellerini çekeriz inşallah ilerleyen günlerde .. 


Evet Alen in günlük rutin i söyle ;  sabah bizden sonra kalkıyor babası ile hazırlanıyor kahvaltı yapıp okul zilini duyunca ( çünkü evimiz zili duyacak kadar yakın :) )  koşarak okula gidiyor :) 08:50 okula gidiş 14:30 okul çıkış saatleri .. okuldan çıkınca eve geliyor anahtarıyla kapıyı açıp giriyor .biraz rahatlama dinlenme biz gelene kadar ödev yapıp biz gelince de terar yapıyoruz 
Evde tek kalması fazlaca sorumluluk yüklenmesine sebep oluyor ama yanımızda başka birileri olmadığı için şartlarımız bunu gerektiriyor malesef 
Ama benim oğlum bizi utandırmıyor ve üstesinden geliyor bir şekilde :) 
tabi babasının işi de eve yakın olunca oda gidip kontrol ediyor arada Çocuğu hepten yanlız bırakmak olmaz tabi sonuçta daha 6 yaşında :) 

Günlerimiz el ele - ela - lale -kek - la - le vs vs vs ile geçiyor 
e tabi bizim zamanımızda ses ile öğrenmek yoktu biz direk heceleme ile öğrendik diye hatırlıyorum ama şimdi ses ile öğreniyorlar . Okuma ve hecelemenin mantığını kavradı Alen şimdi yeni harflerle birlikte hızlı okuyup okuma işini de ilerletecek inşallah 

En büyük isteği hikayelerini kendi başına okumak ve market de satılan çocuk ve bilim dergilerini alıp kendi kendine okumak .. Hepsi olacak paşam sen bi sök okumayı küçük küçük notlar bırakmak istiyorum sana , hiç ummadığın bir yerde annenden notlar bulacaksın ee tabi bizde buluruz belki kim bilir ..... :) 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı ..

Tetik Parmak Ameliyatımız ve sonrası

Kızımın hazırlıkları devam - Kumaş ile sepet kaplama